Zarządzanie przedsiębiorstwem hotelarskim
Efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem hotelarskim może być określone w aspekcie marketingowym – zajmowaną pozycją rynkową, czy też w aspekcie ekonomicznym – uzyskiwaną rentownością, co ma z kolei przełożenie na wartość przedsiębiorstwa.
Procesy zarządzania hotelem
Zastosowania pewnych rozwiązań logistycznych i ich wdrożenie w proces zarządzania hotelem może pozwolić na ewidentne zwiększenie efektywności tego procesu. I tak też się po części dzieje w wielu zrzeszonych lub też samodzielnie działających na rynku hotelach.
Logistyka w przedsiębiorstwie hotelowym
Zastosowanie logistyki wydaje się mieć bardzo ograniczony charakter w przypadku hoteli funkcjonujących samodzielnie. Wynika to z małej skali działalności, małej wielkości przedsiębiorstwa, a nade wszystko z braku ustanowienia logistyki jako podstawowego kryterium zarządzania.
Udział spedycji
W jej zakres wchodzi organizowanie środka transportu, sporządzenie dokumentacji przewozowej i umów, przygotowanie ładunku do przewozu oraz jego ubezpieczenie, a także odbiór przesyłki (spedycja właściwa lub czysta). Do działalności spedycyjnej należą również dodatkowe zadania związane z przemieszczaniem towaru, np. dowóz, przeładunek, załadunek.
Kliknij, żeby przeczytać angielską wersję